YHS_3807

Kernwaarden

Drie kernwaarden van LOGOS scholengroep sturen ons dagelijks in ons professionele handelen. Ze laten zien wat ons drijft, hoe we met elkaar omgaan en waar we elkaar kritisch op blijven bevragen. Ze zijn onze leidende principes als we in ons werk keuzes maken:

• Ontwikkelen
  • Verbinden
  • Vertrouwen

Ontwikkelen is de basis: we zijn voortdurend bezig om ons te ontwikkelen, om verder te komen. Ook in ons onderwijs. We verbeteren ons werk door nieuwe bewezen werkwijzen te benutten. Om van en met elkaar te leren maken we zichtbaar wat we doen en waarom we dat doen. Dit geldt voor iedereen binnen LOGOS. We voeren doelgericht het gesprek over hoe de ontwikkeling eruit ziet, welke kwaliteit we zichtbaar willen maken, en op welke manier we hier vorm aan willen geven.

Verbinden leidt tot duurzame groei, ontwikkeling en beweging. Zonder verbinding is er geen relatie. Relaties tussen mensen in en om school zijn nodig om te kunnen leren, om goed onderwijs te bieden. Ze zijn essentieel in alle lagen van onze organisatie en met de buitenwereld.Verbinden met de ander doe je door te werken aan die relatie.

Vertrouwen geeft ruimte (binnen gezamenlijk opgestelde kaders) en vraagt dat iedereen verantwoordelijkheid neemt. We komen onze afspraken na en doen wat we zeggen. Vertrouwen is een basisbehoefte, een voorwaarde voor het ontwikkelen van autonomie, versterking van de kwaliteiten van leerlingen en medewerkers, en de groei van onderlinge verbondenheid. Vertrouwen geeft ruimte en vraagt verantwoordelijkheid.